Charles Finney – Convertirea unui adversar

„Într-o zi, un om convins de universalism (doctrină potrivit căreia toți vom fi mântuiți până la urmă), s-a enervat din cale-afară, aflând că soția sa venise să mă asculte și s-a jurat că îl „va ucide pe Finney„. S-a înarmat cu un pistol și a venit în aceeași seară la adunarea unde predicam. Dumnezeu m-a făcut să predic cu o mare putere. Spre sfârșitul discursului meu, acel om, tare și voinic, a căzut de pe scaunul său în mijlocul auditoriului, gemând și strigând în gura mare că el se ducea în iad. A doua zi m-am dus să mă interesez despre el și am aflat că își petrecuse noaptea fără somn în cea mai mare tulburare, pe urmă, în zori, a plecat și n-a mai fost văzut. Cum eram pe stradă, l-am văzut pe la ora zece, ieșind din pădure. De îndată ce m-a recunoscut, a traversat strada în salturi, radiind de bucurie. M-a strâns în brațe, m-a ridicat de la pământ, m-a învârtit de două ori și apoi m-a lăsat jos.

Ei bine, i-am zis, cum stați cu sufletul dumneavoastră?

O, mi-a răspuns el, am petrecut noaptea într-o tulburare îngrozitoare. Fiindu-mi imposibil să mă rog, m-am dus în pădure. I-am spus lui Dumnezeu că eram osândit și pierdut, că eram atât de împietrit, că nu puteam nici măcar să-I dăruiesc inima mea.

Bine, și ce s-a întâmplat?

S-a întâmplat că mi-am pierdut orice convingere că sunt păcătos și orice frământare, până-ntr-acolo încât credeam că L-am întristat pe Duhul Sfânt. Și când v-am văzut, inima mea a început să ardă înăuntrul meu.

Omul acesta a fost cutând umplut de bucuria mântuirii.”

(Bernard de Perrot, Cele mai frumoase pagini de Finney, Editura Societatea Evanghelică Română, Bucureşti, 1993)

2 Răspunsuri

  1. Am fost membru al Bisericii Evanghelice Romane, dar m-am convertit si am primit botezul ortodox la 18 ani.
    Si ortodocsii, la fel ca membrii oricarei alte confesiuni, socotesc ca Biblia sustine invatatura lor de credinta si o contrazice pe a altora. Verificand aceasta, vor deveni verosimile pt. cei carora ma adresez, varianta ortodoxa de istorie despre anul 313 d.Hr. si minunile.
    Dupa noi, revelatia naturala este spre intrarea in Rai, iar Taina botezului – spre intrarea in Imparatia cerurilor, o stare mai inalta.

  2. M-a mustrat constiinta ca am zis partea cu revelatia naturala fara sa atrag atentia ca credintele gresite ataca mai mult sau mai putin chipul pruncesc. Cu asta nu vreau sa spun ca sigur reusesc sa impiedice intrarea in Rai. Numai Dumnezeu stie de la caz la caz.

Lasă un răspuns

