Charles Finney – Cea dintâi misiune

„Mi-am început munca în oraşul Evan’s Mills, unde erau două biserici: una congregaţionistă, fără pastor, şi cealaltă baptistă, cu un pastor.

Oamnenii din Evan’s Mills au fost extrem de interesaţi de predica mea. Ascultătorii erau copleşiţi şi predicile mele lăudate. Biserica congregaţionistă conta pe o trezire şi era de aşteptat o mare propăşire. Fiecare predică, într-adevăr, producea convingerea de păcat la câţiva oameni. Totuşi, această convingere era departe de a fi generală.

Iar eu nu eram deloc satisfăcut. De aceea, după ce am predicat două sau trei duminici, şi câteva seri pe săptămână, le-am spus ascultătorilor mei că am venit acolo pentru mântuirea sufletelor lor; că ştiam că ei îmi laudă predicile, dar că, după toate acestea, eu nu venisem spre a le plăcea lor, ci pentru a-i aduce la pocăinţă; că puţin îmi păsa dacă predica mea era sau nu pe gustul lor, că era ceva care nu mergea deloc, fie la mine, fie la ei; că interesul manifestat faţă de predicarea mea nu le făcea nici un bine şi că nu mai puteam continua să-mi irosesc timpul pe lângă ei, dacă nu primeau Evanghelia.”

(Bernard de Perrot, Cele mai frumoase pagini de Finney, Editura Societatea Evanghelică Română, Bucureşti, 1993)

There are no comments on this post.

Lasă un răspuns

